.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهاد زکات برنج در استانهای شمالی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پایین بودن سطح زیرکشت اراضی گندم و جو در استان پیشنهاد داد فرهنگ زکات برنج در استانهای شمالی کشور ترویج شود...
پیشنهاد زکات برنج در استانهای شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پایین بودن سطح زیرکشت اراضی گندم و جو در استان پیشنهاد داد فرهنگ زکات برنج در استانهای شمالی کشور ترویج شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، عنایت الله تورنگ ظهر شنبه در جلسه شورای زکات مازندران در ساری افزود: هم اکنون بیشترین میزان کشت اراضی استان مربوط به محصول برنج و مرکبات بوده که مشمول پرداخت زکات نمی شوند.

وی خاطر نشان کرد: از 400 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، 140 هزار هکتار باغ، 240 هزار هکتار برنج و 55 هزار هکتار به کشت گندم و جو اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه توان تولیدات کشاورزی استان بسیار بالا بوده به طوریکه مجموع تولیدات کشاورزی استان بیش از 8.5 میلیون تن در سال برآورد شده است، تصریح کرد: 8.5 درصد تولیدات کشاورزی کشور در مازندران است.

تورنگ با بیان اینکه 42 درصد نیاز برنج کشور در مازندران تولید می شود، یادآور شد: با ترویج فرهنگ پرداخت زکات برنج در استان مازندران و استان های شمالی می توان شاهد افزایش برکات نعمات خداوندی کشاورزان شد.

وی با اعلام این مهم که پیش بینی می شود امسال 180 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی استان برداشت شود، گفت: دولت تاکنون نسبت به خرید 35 هزار تن از این محصول اقدام کرده است.

به گفته تورنگ، پیش بینی می شود دولت امسال 13 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کند که با اتخاذ راهکارهایی می توان زکات این محصول خریداری شده را از دولت دریافت کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هفت هزار تن جو از کشاورزان استان خریداری شده است افزود: دولت قصد دارد تا میزان 100 هزار تن جو از کشاورزان خریداری کند.

حسین نبی لو، دبیر ستاد زکات کشور نیز در سخنانی با اشاره به اینکه پرداخت زکات در اقصی نقاط کشور ترویج شده است، افزود: این مهم باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی تولیدات کشاورزی کشور سال 87 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن در عین حال تصریح کرد: میزان پرداخت زکات در کشور در این سال افزایش چشمگیری داشته است.

نبی لو با بیان اینکه سال گذشته هزار و 627 پروژه مختلف علمی، فرهنگی، هنری از طریق پرداخت زکات در کشور به بهره برداری رسیده است، افزود: هزار و 200 پروژه فوق مربوط به ساخت مراکز فرهنگی، هنری و علمی در کشور بوده است.

وی با اشاره به تولید سالانه 230 هزار تن گندم و جو در مازندران اظهار داشت: با فرهنگ قلمداد کردن امر زکات در استان می توان دو و نیم میلیارد تومان زکات گندم و جو از کشاورزان دریافت کرد که زمینه ساز ترویج نعمات و برکات خداوندی در محصول آنان می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 خرداد 1388
منظورتان برنج خارجی است ؟1 برنج مازندرانی که فروش نمی رود ؟؟؟!!! این طرح را در تهران اجراکنید که برنج خارجی مصرف می کنند .....
ستوده 31 خرداد 1388
اقاي اسكندري بهتر است قرباني كند تا شايد خداوند عقل او را به كار بندازد .
نا شناس 2 تير 1388
بهتراست آقايان مديريت وبرنامه داشته باشند وكم كاري وبي توجهي به امركشاورزي رابه مقدسات ديني آلوده نكنند. وزيزمحترم كشاورزي يك روزشماره موبايل مي دهدوفرداقطع ميكند.امروزبحث مناظره باكارشناسان رامي دهدحتما بعدا زيزش مي زنندوبقي ماجرا....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.